Άντζελα Καραντώνη 697 260 6520 - Μαρία Καραντώνη 694 465 4816 angelakarantoni@yahoo.com

Θέματα λόγου

Νομίζω ότι το παιδί μου έχει αργήσει να μιλήσει… Tι να κάνω;

Μερικές φορές οι γονείς παρατηρούν ότι το παιδί τους έχει αργήσει να μιλήσει, ή ότι, αν και έχει πει τις πρώτες λέξεις αντιμετωπίζει δυσκολία στη δόμηση μικρών φράσεων, ή ότι ο λόγος είναι πιο πίσω σε σχέση με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας. Για τον προβληματισμό αυτό οι γονείς ζητούν συμβουλές και καθοδήγηση από τα άτομα […]

Φούσκες για να ενισχύσετε την εξέλιξη λόγου

  Οι φούσκες είναι ένα πολύ ωραίος τρόπος για να προωθήσετε την εξέλιξη λόγου του παιδιού σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι μικρά παιδιά που μπορούν να γλείψουν τα χείλη τους, να φυσήξουν φούσκες και να προσποιηθούν ότι ένα τουβλάκι είναι αυτοκίνητο, έχουν περισσότερες πιθανότητες στην εύκολη μάθηση του λόγου. Ακολουθούν 10 ιδέες για να χρησιμοποιήσετε […]

Τι είναι ο λόγος;

      Σύμφωνα με ASHA (1983): Ο λόγος είναι ένα σύνθετο και δυναμικό σύστημα συμβόλων που χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους για την σκέψη και την επικοινωνία. Ο λόγος μετεξελίσσεται μέσα σε ιστορικά και κοινωνικά πλαίσια και έχει πέντε παραμέτρους:   Φωνολογία: ο τρόπος με τον οποίο οι ήχοι (σύμφωνα και φωνήεντα) οργανώνονται και συνδυάζονται για […]

Τι είναι η γλωσσική καθυστέρηση/διαταραχή καθυστέρησης λόγου;

Αυτοί οι όροι χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν τα γενικότερα προβλήματα των παιδιών που δεν αναπτύσσουν το λόγο, όπως αναμένεται για την ηλικία τους, αν και η ανάπτυξη σε άλλους τομείς φαίνεται να είναι φυσιολογική. Η σημαντική διάκριση που πρέπει να γίνει αντιληπτή είναι μεταξύ των εννοιών «καθυστέρηση» και «διαταραχή». Καθώς τα παιδιά αναπτύσσουν την ικανότητά τους να […]

Γέννηση – 2 ετών: Πώς να ενισχύσω την εξέλιξη λόγου και ομιλίας στο παιδί μου; 

Ενθαρρύνετε το μωρό σας να παράγει ήχους του τύπου «μα», «μπα», «ντα» κλπ. Ενισχύστε την επικοινωνία του με το να διατηρείτε την βλεμματική επαφή και με το να ανταποκρίνεστε στην επικοινωνιακή του πρόθεση Μιμηθείτε τις εκφράσεις προσώπου και το γέλιο του μωρού Χρησιμοποιήστε χειρονομίες όπως κουνώντας το χέρι σας για «αντίο», ή «έλα». Να του […]

7 συμβουλές για το πώς να μιλάτε σε ένα παιδί που τραυλίζει.

Μιλήστε με το παιδί σας σε τόνο μη βεβιασμένο, κάνοντας συχνές παύσεις. Περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα αφότου σταματά να μιλά, και ύστερα μιλήστε. Η δική σας αργή, χαλαρή ομιλία θα είναι πιο αποτελεσματική από ένα σχόλιο ή μια συμβουλή του τύπου «μίλα πιο αργά» ή «πες το πάλι πιο χαλαρά».   Μειώστε τον αριθμό ερωτήσεων που […]

4-6 ετών: Πώς να ενισχύσω την εξέλιξη λόγου και ομιλίας στο παιδί μου; 

Όταν το παιδί σας αρχίσει μια συζήτηση, να του δίνετε την πλήρη προσοχή σας κοιτάζοντας το στα μάτια. • Βεβαιωθείτε ότι έχετε την προσοχή του παιδιού σας πριν μιλήσετε. • Να αναγνωρίζετε, να ενθαρρύνετε, και να επαινείτε τις προσπάθειες που κάνει για να μιλήσει. Δείξτε με το βλέμμα, το σώμα ή τον τόνο της φωνής […]

2-4 ετών: Πώς να ενισχύσω την εξέλιξη λόγου και ομιλίας στο παιδί μου; 

    Μιλήστε καθαρά και με απλές προτάσεις,για να μπορεί το παιδί σας να μιμηθεί το μοντέλο λόγου που χρησιμοποιείτε. • Επαναλάβετε αυτό που λέει το παιδί σας για να δείξετε ότι το καταλαβαίνετε. Έπειτα, επεκτείνετε πάνω σε ό, τι ειπώθηκε. “Θέλεις χυμό; (παύση) Έχω χυμό μήλου. Θέλεις χυμό μήλου;” • Κάντε ένα λεύκωμα από […]

Τι είναι ο λόγος;

Σύμφωνα με ASHA (1983): Ο λόγος είναι ένα σύνθετο και δυναμικό σύστημα συμβόλων που χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους για την σκέψη και την επικοινωνία. Ο λόγος μετεξελίσσεται μέσα σε ιστορικά και κοινωνικά πλαίσια και έχει πέντε παραμέτρους: Φωνολογία à ο τρόπος με τον οποίο οι ήχοι (σύμφωνα και φωνήεντα) οργανώνονται και συνδυάζονται για να δημιουργήσουν […]

Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή – Λογοπεδικού

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ Υιοθετήθηκε στο Λονδίνο, 7 Οκτωβρίου 1990 Τροποποιήθηκε στη Κολωνία, 20 Φεβρουαρίου 1994   Ι. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ Ο Λογοπεδικός είναι ο επιστήμονας, που φέρει την ευθύνη της πρόληψης, αξιολόγησης, θεραπείας και επιστημονικής μελέτης της ανθρώπινης επικοινωνίας και των διαταραχών, που συνδέονται με αυτή. Μέσα σε αυτό το γενικό πλαίσιο, η […]